TABELA DNI SZCZĘŚLIWYCH I NIEPOMYŚLNYCH

 
Każdy z nas ma jakieś swoje dni, które uważa za lepsze lub gorsze. Z dniami tygodnia związanych jest także wiele przesądów. Mówi się np., że w poniedziałki nie powinno się załatwiać żadnych spraw urzędowych i nie powinno się także wydawać dużych pieniędzy. Z kolei na przykład w niedzielę rodzą się dzieci, które będą leniwe. Są to tylko jednak przesądy, które czasami się sprawdzają, a czasami nie. Prawda jest też taka, że co kraj to obyczaj, gdyż w każdym regionie w Polsce są naprawdę różne przekazy tych samych rzeczy.
 

 
Ja za swój szczęśliwy dzień zawsze uważałam piątek trzynastego. Wbrew pozorom nigdy w ten dzień nie przytrafiło mi się nic, co mogłabym nazwać pechem. Wręcz przeciwnie, jak miałam egzamin na studiach właśnie w ten dzień, to z góry wiedziałam, że będzie dobrze.... pytanie zawsze mi podeszły :).
 
Jako nastolatka otrzymałam bardzo stary sennik, który był własnością mojej prababki. Szukałam kiedyś informacji o nim i dowiedziałam się wiele o samym wydawcy, a także o fakcie, że zostało kilka egzemplarzy na całym świecie. Jego dokładny tytuł brzmi "Wielki Sennik. Wykład Snów i Tajemnic Czarodziejskich" wydawnictwa Paryski w USA. Tajemnic czarodziejskich tam nie ma, wyłącznie są one zdefiniowane.
 
Jedną z ciekawych informacji są właśnie dni, które uznawane są za szczęśliwe i niepomyślne. Postanowiłam zachować oryginalny język tekstu.
 
"Zbyt wiele już pisano o dniach feralnych, czyli niepomyślnych dla człowieka, zależy to od pory roku, a właściwie zmian powietrza, tak, że każdy rok ma swoje dni szczęśliwe i niepomyślne. Ostatecznie jednak  najwięcej sprawdza się w 38-iu dniach każdego roku, które tu podajemy koleją miesięcy:
 
  • DNI NIEPOMYŚLNE
    • Styczeń..........1, 2, 4, 6, 18, 22, 25
    • Luty ..............12, 17, 18
    • Marzec ..........1, 4, 16, 19
    • Kwiecień .......8, 14, 19, 28
    • Maj ................1, 3, 4, 9
    • Czerwiec .......8
    • Lipiec ............8, 19
    • Sierpień .........15
    • Wrzesień .......3, 9, 12
    • Październik ...5, 23
    • Listopad ........4, 16, 19, 24, 30
    • Grudzień........5, 9
 
  • DNI POMYŚLNE
    • Styczeń ..........3, 10, 27, 31
    • Luty ...............7, 8, 18
    • Marzec ...........5, 9, 14, 16
    • Kwiecień ........5
    • Maj .................1, 2, 4, 9, 14
    • Czerwiec ........3, 5, 7, 12, 25
    • Lipiec .............2, 6, 10, 23, 30
    • Sierpień ..........5, 7, 10, 14
    • Wrzesień ........6, 10, 13, 30
    • Październik ....16, 25, 31
    • Listopad .........15, 25, 30
    • Grudzień.........10, 20, 29
 
Oczywiście wszystkim życzę samych szczęśliwych dni. Mam nadzieję jednak, że spełnią się dla Was te dni pomyślne jakie napisał w roku ok. 1900 pan Paryski.
 
Agnieszka

0 komentarze:

Prześlij komentarz